Cum Se Difuzează Muzica La Radio?

Radioul a făcut și face parte din viețile noastre dintotdeauna. Zilnic ascultăm ceva la radio. Fie în mașina personală, taxi sau într-un magazin, ne întâlnim cu posturi de radio în varii momente ale zilei.

Cum Ajunge O Melodie La Radio?

Majoritatea posturilor de radio, dacă nu sunt dedicate unui anumit gen de muzică sau emisiune radio, difuzează, în general, ceea ce numim astăzi „melodii comerciale”. Această muzică este cea care ajunge să fie difuzată la radio și care ține cont de anumite criterii pe care posturile de emisie radio le impun. În funcție de ceea ce se cere, ceea ce este mai ascultat sau apreciat, sunt construite aceste criterii.

Bineînțeles că există și sloturi, adică intervale de timp în general de trei minute și jumătate, dedicate noilor artiști sau noilor melodii care pot fi difuzate la radio. Aceste sloturi există în general la toate emisiunile radio și permit chestionarea audienței asupra melodiei difuzate.

Pentru ca o melodie să ajungă să fie difuzată, trebuie să placă publicului larg. De multe ori, asta înseamnă că trebuie să semene, într-o oarecare măsură, cu ceea ce este deja difuzat.

O altă caracteristică ce poate influența reușita unei melodii la un post de radio este succesul pe care aceasta îl are deja pe alte platforme de comunicare sau de distribuire a audiovizualului. Cu piesele noi apărute se ia în calcul și potențialul lor de a ajunge hit, fapt ce schimbă rata și intervalul de difuzare pe un post de radio. Nu toate piesele ajung hit și nu toate piesele difuzate la radio sunt hituri.

Precum în alte domenii, și la radio trebuie să existe un echilibru. Pentru radio, timpul de emisie este foarte prețios, iar felul în care realizatorii îl gestionează poate influența extrem de pozitiv sau negativ numărul de auditori. Conținutul de la radio trebuie să placă, însă fiecare post de radio are și propriile criterii pe care le consideră atunci când decide ce conținut să difuzeze.